Asterisk+softphone

Bruce liko na wardogs.sk
Neděle Duben 20 17:30:50 CEST 2008

Zdravim,

potreboval by som poradit, budem v nasledujucich mesiacoch robit jednu
webovu aplikaciu, ktora ma okrem ineho mat moznost ovladat softphony,
ktore sa budu  pripajat na lokalny asterisk server. O asterisk a veci
okolo sa prave zacinam zaujimat, takze som toho este velmi nepochytil a
potreboval by som si spravit predstavu este predtym, nez si nastudujem
stovky stranok manualov :)

Na uzivatelskych PCckach pobezi desktopovy linux, ktory cez webovy
prehliadac bude pristupovat k mojej aplikacii, beziacej na dalsom
lokalnom serveri. Potrebujem poradit s vyberom vhodneho softphone na
uzivatelske PC, ktory bude plne ovladatelny cez tento webserver, na
ktorom bude moja webova aplikacia. Cele sa to ma chovat tak, ze uzivatel
stlaci v prehliadaci tlacidlo a webserver sa postara o vytocenie
urciteho telefonneho cisla na danom uzivatelskom PC, pripadne o
ukoncenie hovoru, atd. Neviem, ci sa takehoto niecoho da docielit cez
SIP protokol (webserver bude komunikovat s asteriskom) alebo je potrebny
nejaky softphone, ktory bude ovladatelny cez tcp/ip, pripadne mat velmi
dobru podporu z kommandlajny a nejakeho tcp/ip demonka si uz
naprogramujem. Softphone nebude uzivatelom vobec ovladany, cize nemusi
mat ani graficke rozhranie.

Dakujem,
Bruce