Asterisk+softphone

Petr Pisar petr.pisar na atlas.cz
Neděle Duben 20 22:56:01 CEST 2008

On 2008-04-20, Bruce <liko na wardogs.sk> wrote:

> [...]
> prehliadac bude pristupovat k mojej aplikacii, beziacej na dalsom
> lokalnom serveri. Potrebujem poradit s vyberom vhodneho softphone na
> uzivatelske PC, ktory bude plne ovladatelny cez tento webserver, na
> ktorom bude moja webova aplikacia. Cele sa to ma chovat tak, ze uzivatel
> stlaci v prehliadaci tlacidlo a webserver sa postara o vytocenie
> urciteho telefonneho cisla na danom uzivatelskom PC, pripadne o
> ukoncenie hovoru, atd. Neviem, ci sa takehoto niecoho da docielit cez
> SIP protokol (webserver bude komunikovat s asteriskom)

Ne. SIP nic takového neumi. Existuje zpusob, jak donutit klienta vytocit
cislo (pomoci presmerovani pozadavkem REFER), ale to je tak vsecho
a stejne to nevypada dobre (klient musi nejprve prijmout falesny hovor).

Nicmene si muzete vymyslet nejaky protokol a ten posilat v tele SIP
NOTIFY pozadavku.

Ovsem nezapomente, ze bez radne autorizace si zadelavate na
bezpecnostni problem.

> alebo je potrebny
> nejaky softphone, ktory bude ovladatelny cez tcp/ip, pripadne mat velmi
> dobru podporu z kommandlajny a nejakeho tcp/ip demonka si uz
> naprogramujem. Softphone nebude uzivatelom vobec ovladany, cize nemusi
> mat ani graficke rozhranie.

Najdete si klienta, co ma DBUS rozhrani. Nebo pouzijte linphonec
(readline radkovy klient) z baliku linphone a poustejte jej pres Expect
ci neco podobneho. Pripadne si napiste vlastniho klienta, linhphone
obsahuje knihovnu liblinphone, ktera je na to urcena.

-- Petr