sw RAID a spolehlivost

Pavel Just Pavel.Just na simac.cz
Pondělí Srpen 4 15:30:44 CEST 2008

plocek.martin na centrum.cz napsal(a):
> Dobry den,
>
> mel bych par takovych otazecek ohledne "spolehlivosti" SW RAID 1 pod
> linuxem.
>
> Pred casem se mi dostal do rukou jakysi Compaq se dvema SCSI hot-swap
> disky. Nainstaloval jsem na nej distr. Debian Etch a disky jsem dal do
> rezimu RAID 1 (Mirroring). Nad timto RAIDem jsem pak vytvoril pouze
> korenovy oddil (s ext3) a swap.
>
> Po instalaci a naslednem restartu jsem si rekl "tak, a nasimulujeme si

A stihl se ten mirror vůbec zasynchronizovat ? Myslím tím poprvé.
Podívejte se do /proc/mdstat. Mně to připadá, že jste byl příliš rychlý
a vytrhl jste disk s platnými daty  ve chvíli, kdy ani prvotní
synchronizace nebyl dokončena.

Pavel

--
Tato zpráva neobsahuje viry, protože nepoužívám MS Windows.