posfix relay

Ondrej Cecak ondrej na cecak.cz
Neděle Srpen 24 18:25:10 CEST 2008

Dne středa 20 srpen 2008 14:39 Zdeněk Prchal napsal(a):
> Zdravím vespolek,

Dobry den,

> Mám problém jak nejlépe nakonfigurovat postfix, aby:
> 1) pro určitý seznam (blízkých) domén používal doručování dle DNS
> 2) vše ostatní poslal na jiný (odchozí) poštovní server
>
> Můžu sice pro 1) použít transport_maps a pro 2) relayhost a je to
> skoro ono, až na to, že je nutné spravovat zvlášť transport_maps
> a to je vzhledem k tomu, že oněch blízkých domén není málo a takto
> nakonfigurovaných serverů bude několik, trochu nadbytečné. Mám-li
> seznam těch domén v jednom nebo několika textových souborech, resp.
> jsou dostupné přes nějakou lookup table (sql), nešlo by to zařídit
> [...]

pokud mate data v databazi, muzete rovnou pouzit zminovane SQL -- muzete
zformulovat i slozitejsi dotaz, ktery vam urci, pro ktere domeny dorucovat
jako 1).

Pekne je to popsane v mysql_table(5), pgsql_table(5) a jine; primo to funguje
za predpokladu, ze mate Postfix zkompilovany s podporou konkretniho DB
serveru.

--
Ondřej Čečák