VLAN

Ing. Leoš Houser leos.houser na aacomputer.cz
Pondělí Srpen 25 23:17:07 CEST 2008

Dobrý den,
nevidím v tom problém, Váš požadavek lze nejpohodlněji řešit na Ciscu 2950,
tam VLANy nastavíte bez problémů.
Co se týká DHCP serveru, jeho klienti musí být na VLANu, která má přístup do
VLANu DHCP serveru a naopak, aby mohli komunikovat. Asi nejvhodnější bude
VLAN, na kterém bude firewall - gate do internetu. Pak Vám to bude chodit.
S pozdravem
--
Ing. Leoš Houser, jednatel
AA COMPUTER, s.r.o.
Konečná 917/25
360 05 Karlovy Vary
Tel: +420 353 566 539
Mob.: +420 737 107 202
E-mail: leos.houser na aacomputer.cz
WWW: http://www.aacomputer.cz

----- Original Message -----
From: "Cramer" <cramers na seznam.cz>
To: "Diskuse o Linuxu v cestine" <linux na linux.cz>
Sent: Monday, August 25, 2008 10:55 PM
Subject: VLAN

Zdravim,

mozna se budu ptat na zakladni veci,ale zatim jsem to nedelal, tak
kdyztak pardon.

Mam nekolik linuxovych stroju (cca 60, ktere se nam poradilo pretahnout
z M$ ;-)  ) a dejme tomu, ze je potrebuji po 10ti rozdelit do 6ti
ruznych VLAN.

1, je mozne, aby z VLAN 1 a 2 slo videt do vsech ostatnich VLAN, ale tak
aby 4-6 na 1-2 nevidely?
2, pokud budu mit 6 VLAN, staci mi jeden DHCP server nebo musim mit pro
kazdou VLAN zvlastni?

Vsechny budou pripojeny do Cisco 2950 a nasledne prez FW do verejneho
i-netu.

Kde mi muzou vzniknout jake potize a co je z mych pozadavku nerealne?

S vlan zkusenosti bohuzel zatim nemam.

Diky