VLAN

Michal Dobes dobes na tes.eu
Pondělí Srpen 25 23:43:20 CEST 2008

Cramer napsal(a):
> 1, je mozne, aby z VLAN 1 a 2 slo videt do vsech ostatnich VLAN, ale tak
> aby 4-6 na 1-2 nevidely?
> 2, pokud budu mit 6 VLAN, staci mi jeden DHCP server nebo musim mit pro
> kazdou VLAN zvlastni?
>
> Vsechny budou pripojeny do Cisco 2950 a nasledne prez FW do verejneho
> i-netu.

Cisco 2950 je klasický L2 switch, který postrádá podporu v sobě pro
intervlan routing a dhcp relay.
Tím pádem dosáhnete všeho, co bude umět nějaký router, který bude
připojen současně na všech 6 VLANů, kde si nastavíte kam co jde
směrovat. Pokud bude zároveň i jako DHCP server, tak všechny VLANy
obsloužíte z jednoho DHCP serveru.
C2950 podporuje klasické 802.1q VLANy, takže jeden port přiřadíte
do všech 6 VLANů s pomocí tagování a klidně to pořešíte vše i
v jednom linuxíku, protože ten umí s VLANy dle 802.1q pracovat
(fyzicky v něm využijete jednu síťovku, logicky se vám to bude jevit
jako 6 síťových karet vedle sebe, každá připojená na jednu VLANu).
Příkaz vconfig je váš dobrý přítel. :-)

M.