VLAN

Simon Brandejs brandejs na Cesa.cz
Pondělí Srpen 25 23:59:20 CEST 2008

On Mon, 25 Aug 2008 22:55:43 +0200 (CEST)
Cramer <cramers na seznam.cz> wrote:

> Zdravim,

privjet

> 1, je mozne, aby z VLAN 1 a 2 slo videt do vsech ostatnich VLAN, ale
> tak aby 4-6 na 1-2 nevidely?

c2950 je L2 SWITCH ... ten vam vlan nespoji ..
pokud mate nejakou L3 tak je mozno resit na ni pomoci Acess-listuu.
Pokud bude vlany spojovat linux .. tak k nemu musi vest trunk 802.1q
a linux uz davno umi 802.1q zabalene vlany (chovaji +- kazda vlan jako
jeden interface ) viz man vconfig

a pak resit normalne pres iptables

> 2, pokud budu mit 6 VLAN, staci mi jeden DHCP server nebo musim mit
> pro kazdou VLAN zvlastni?

staci jeden -> viz dhcp-relay

> Vsechny budou pripojeny do Cisco 2950 a nasledne prez FW do verejneho
> i-netu.
60+ti portovou 2950tku neznam -???

> Kde mi muzou vzniknout jake potize a co je z mych pozadavku nerealne?

... i mezi 2950kama musi byt trunk ...budete jeste resit vtp domenu
... nebo rucne delat vlany n vsech prvcich ... atd ...

a co ja vim -))))

a nerealneho asi nic

> S vlan zkusenosti bohuzel zatim nemam.

;-)