VLAN

Petr Simek psimek na jcu.cz
Úterý Srpen 26 07:04:50 CEST 2008

On Mon, 25 Aug 2008, Cramer wrote:

> Mam nekolik linuxovych stroju (cca 60, ktere se nam poradilo pretahnout
> z M$ ;-)  ) a dejme tomu, ze je potrebuji po 10ti rozdelit do 6ti
> ruznych VLAN.
>
> 1, je mozne, aby z VLAN 1 a 2 slo videt do vsech ostatnich VLAN, ale tak
> aby 4-6 na 1-2 nevidely?

Mezi VLANy musite routovat, takze pokud na routeru nastavite firewall
tak aby to filtroval podle Vasich pozadavku, je to mozne.

> 2, pokud budu mit 6 VLAN, staci mi jeden DHCP server nebo musim mit pro
> kazdou VLAN zvlastni?

Pokud Vas router bude podporovat forwardovani dhcp requestu (u cisca je
to 'ip dhcp helper') tak to pujde - router ten request zachyti, zabali
a posle na DHCP server.

> Kde mi muzou vzniknout jake potize a co je z mych pozadavku nerealne?

Nezapomente na potrebu routeru mezi temi VLANy, muze ho delat i ten FW
do internetu.