VLAN

Cramer cramers na seznam.cz
Úterý Srpen 26 21:23:03 CEST 2008

Libor Chocholaty napsal(a):
> [...]
> jaka je sitova topologie. Jak uz tu nekdo poznamenal, sedesatiportove
> Cisco 2950 tezko sezenete, takze nejspis se bude jednat o nejakou
> switchovanou/routovanou sit.
>
> Potom, co myslite tim, ze by se pocitace v nekterych vlanech navzajem
> mely videt a nektere ne. VLANy se z principu mezi sebou na L2 nevidi, je
> potreba mezi nimi routovat (at uz routrem nebo L3 switchem).
>
> Otazky konkretnich moznosti Cisco switchu neznam, takze radsi zustanu na
> teto obecnejsi rovine.
> Jadrem meho sdeleni je to, ze by bylo fajn poskytnout vice informaci.

Dobre, pokusim se to vice objasnit.
Jedna se o skolni (ZS) sit, cili zadny velky napor na tok dat tam nebude
(web,maily atd).
Bude to nasledovne 3 ucebny - kazda zapojena do switche a ten nasledne
teprve pripojen do C2950.
Stejne to bude v pripade kabinetu, reditelny.. - opet svedeno do separe
switche a ten nasledne do 2950.
Cili vysledek je, ze na 2950 bude na toto pouzito max 6 portu - proto
tech 6 vlan.
Pointa je, ze reditelna a kabinety by do uceben videt mely, ale zaci z
uceben z pochopitelnych duvodu do kabinetu a reditelny ne.
Snad uz je to trochu jasnejsi.

C.