Prepinanie klavesnice - kxkb err

Michal Rybarik michal.rybarik na ecce.sk
Středa Srpen 27 22:35:28 CEST 2008

Zdravim,

Pavel Kankovsky wrote:
> Zkuste to udělat ručně. Použijte příkaz "setxkbmap us" a podívejte se na
> hlášky, které to napíše na chybový výstup a do Xorg.*.log. Nejlépe
> kdybyste to dokázal spustit také přímo na tom terminálovém serveru.

Vyskusal som. (Xorg 7.2.0 na term.serveri, 6.9.0 a aj 7.3.0 na tenkom
klientovi). Do /var/log/Xorg.*.log to pri mojich hratkach nepovedalo ani
slovo, ale chyb je tu inac dost :o)

Ked sedim priamo na terminalovom serveri, "setxkbmap us" nevypise nic,
prebehne zda sa korektne (tu prepinanie funguje).

Ked som hladal prikaz "setxkbmap" priamo na nefungujucom tenkom
klientovi, tak som ho nenasiel (nie je sucastou distribucie). Na
fungujucom klientovi som ho nasiel, premenoval na ine meno, rebootol,
skusil znovu, a islo to aj tak (bez neho), takze predpokladam ze nemusi
byt na klientovi fyzicky pritomny aby sa klavesnica dala prepinat.

Ked spustim "setxkbmap" na term. serveri v X sessione beziacej z
nefungujuceho tenkeho klienta, vyleti na mna error

Couldn't interpret _XKB_RULES_NAMES property
Use defaults: rules - 'xorg' model - 'pc101' layout - 'us'
Error loading new keyboard description

Tento error som v uplynulych dnoch googlil a hladal a strace-oval.. Tato
property naozaj v 6.9.0 chyba, preto som aj skusal upgrade na 7.3.0,
hoci ludia tvrdili ze i ked to tam chyba, tak by to nemalo mat fatalne
nasledky. Teraz som este overil, ze uplne rovnaky vysledok dostavam, aj
ked na klientovi spustim 7.3.0. Rovnaku chybovu hlasku som dostal aj ked
som skusal zadat iny layout (en, en_us). Mam dojem ze v konfigu
distribucie na tenkom klientovi som videl ze tam je defaultny layout
en_us, aj to som skusal menit, tiez som sa s tym nikde nedostal, akurat
som mierne rozhasil klavesnicu lokalne na tom tenkom klientovi (nielen
ze neslo prepinanie, ale pisala tak trochu bludy).

> Pak ještě zkuste někde, kde to funguje (pokud možno na stejném hw)
> udělat "xkbcomp $DISPLAY soubor.xkb" a na problematickém systému naopak
> "xkbcomp soubor.xkb $DISPLAY".

Na klientovi som bootol funkcnu distribuciu, logol sa na server, spravil
"xkbcomp $DISPLAY soubor.xkb", vytvoril sa mi textovy subor. Potom som
rebootol tenkeho klienta na novu nefungujucu distribuciu, spustil
obrateny prikaz, a dostal som par desiatok warningov

Warning:          No symbols defined for <I7A> (keycode 250)
Warning:          No symbols defined for <I7B> (keycode 251)
Warning:          No symbols defined for <I7C> (keycode 252)
Warning:          No symbols defined for <I7D> (keycode 253)
Warning:          No symbols defined for <I7E> (keycode 254)

Nasledne som este skusil ukoncit kxkb a znovu spustit, zistil som ze
nepomohlo a naviac mi umrela cast klavesnice (neslo ctrl-c, ctrl-v,
alt-f4, ..).

kxkb mi naviac pri spusteni (teraz aj predtym) vypisuje tento error
(prva cast je identicka so setxkbmap)

Couldn't interpret _XKB_RULES_NAMES property
Use defaults: rules - 'xorg' model - 'pc101' layout - 'us'
Error loading new keyboard description
/usr/bin/xmodmap:  unable to open file '/home/michal.Xmodmap' for reading
/usr/bin/xmodmap:  1 error encountered, aborting.

S tym som uz tiez bojoval, to chybajuce lomitko v ceste k Xmodmap sa mi
nijak cez konfiguraky doplnit nepodarilo, tak som mu vytvoril takyto
hlupy symlink na nejaky xmodmap subor, prestal sice nadavat, ale
klavesnici to nepomohlo. :o( Tak som ten symlink uz aj dal prec, nech
tam medzi domovskymi adresarmi nestrasi.

> A ještě můžete zkusit "setxkbmap -print us | xkbcomp - $DISPLAY".

Na serveri mi prva cast prikazu (az po pipu) povedala okrem ineho ze
xkb_geometry  { include "pc(pc105)"     };
Ten isty prikaz  spusteny cez nefungujuceho klienta mi povedal vsetko
rovnako, s jedinym rozdielom a to
xkb_geometry  { include "pc(pc101)"     };
a zaroven je este na zaciatku chybova hlaska "Couldn't interpret
_XKB_RULES_NAMES property"

Spustenie celeho prikazu (aj vratane pipe do xkbcomp) na blbom klientovi
zhavarovalo na syntax error na riadku 1, vadi mu tam slovo "Couldn't' -
z tej nestastnej hlasky.

Stale z toho nie som velmi mudry, co mi tam unika. Mam dojem ze by to
chcelo zacat s tym preco na tenkom klientovi berie klavesnicu pc101 a
nie pc105, ale neviem kde to ovplyvnit a ci je to pricina alebo
dosledok. Vam to daco hovori? :o)

Dakujem
M.R.