madwifi a problemy s STP

Michal Rybarik michal.rybarik na ecce.sk
Čtvrtek Srpen 28 15:11:09 CEST 2008

Zdravim,
> Kdysi jsem to testoval, ale utekl jsem zpet k routovani. Jestli si dobre
> vzpominam, je problem s bridgovanim na wifi klientovi, protoze ten (z
> definice) nesmi posilat pakety s jinou zdrojovou MAC, nez je jeho. Dal
> bylo tusim treba pouzivat demona arprouted (nebo tak nejak), protoze
> toho "bridgeovani" se na klientu myslim dosahovalo v podstate routovanim
> s nejakymi dalsimi podlymi triky navic.

V podstate je to tak ako pisete (v rezime AP/client), tam sa musi na
klientovi robit tzv nat2.5 (layer2 nat) aby vsetko co lezie od
klientskeho zariadenia smerom na AP malo MAC toho klienta, preto aby
vedelo dostat naspat aj odpoved (APcko vysle pakety len pre svojich
asociovanych klientov, pre iny MAC aby paket nevyslalo).

Kolega ktory kladol otazku s tym STP ma ale to madwifi rozchodene v
rezime WDS, kde sa zariadenia navzajom sparuju a spoj je potom plne
transparentny, ziadny preklad MAC nie je potreba. V tomto pripade sa to
chova tak, ze bezne pakety normalne prechadzaju, ale STPckove sa tam
nejak mrsia, konkretne si jedna a druha strana nevedia vyjednat medzi
sebou topologiu a potom to vyzera tak, ze kazde z tychto dvoch zariadeni
urci ako root bridge samo seba, a nestastie je hotove. Na toto hladame
riesenie.

M.R.