Prepinanie klavesnice - kxkb err

Neděle Srpen 31 19:24:04 CEST 2008

On Wed, 27 Aug 2008, Michal Rybarik wrote:

> Na klientovi som bootol funkcnu distribuciu, logol sa na server, spravil
> "xkbcomp $DISPLAY soubor.xkb", vytvoril sa mi textovy subor. Potom som
> rebootol tenkeho klienta na novu nefungujucu distribuciu, spustil
> obrateny prikaz, a dostal som par desiatok warningov
>
> Warning:          No symbols defined for <I7A> (keycode 250)
> Warning:          No symbols defined for <I7B> (keycode 251)
> Warning:          No symbols defined for <I7C> (keycode 252)
> Warning:          No symbols defined for <I7D> (keycode 253)
> Warning:          No symbols defined for <I7E> (keycode 254)

To jsou nějaké moc divné keycodes. Všechny "normální" klávesy na PC
klávesnici maji pod X.org keycode < cca 140.

> Na serveri mi prva cast prikazu (az po pipu) povedala okrem ineho ze
> xkb_geometry  { include "pc(pc105)"     };
> Ten isty prikaz  spusteny cez nefungujuceho klienta mi povedal vsetko
> rovnako, s jedinym rozdielom a to
> xkb_geometry  { include "pc(pc101)"     };
> a zaroven je este na zaciatku chybova hlaska "Couldn't interpret
> _XKB_RULES_NAMES property"

V property _XKB_RULES_NAMES by měly být požadované parametry klávesnice.
V případě fungujícího terminálu se jako geometrie dosadilo pc105, což
zřejmě našel tam, v případě nefungujícího propertu nepochopil, a tak
použil default hodnotu pc101.

A propos, co vypíše příkaz "xprop -root _XKB_RULES_NAMES"?

On Wed, 27 Aug 2008, Michal Rybarik wrote:

> doplnim este, ze pri ukonceni Xiek na nechodivom tenkom klientovi som si
> na jeho konzole vsimol error, ze nevie najst /usr/bin/.../xkbcomp (bolo
> to tam si 5x, mozno tolkokrat som pustal xkbcomp na terminal serveri)..

Ha! Vzhledem k tomu, že příkaz kxkb používá setxkbmap a ten funguje tak,
že na X server pošle jakýsi konfigurák (viz výstup s parametrem -print),
který se tam zkompiluje do kompletního tvaru pomocí xkbcomp, tak by
absence uvedeného příkazu na terminálu mohla být docela fatální závada.

--
Pavel Kankovsky aka Peak                          / Jeremiah 9:21        \
"For death is come up into our MS Windows(tm)..." \ 21th century edition /