Poskozeni filesystemu pri virtualizaci

Vlada Macek macek na sandbox.cz
Sobota Prosinec 6 19:20:15 CET 2008

Pri pokusech s virtualizaci KVM jsem narazil na dve akce, ktere obe
vedly k poskozeni souboroveho systemu virtualniho linuxu (jeho jadro
zacalo hazet zoufale hlasky o nekonzistenci).

V praxi neni problem se obema nize popsanym praktikam vyhnout, ale rad
bych vedel priciny, tedy jestli to nekomu z vas neco rika.

Hostitel je 64bitovy Ubuntu, virtual je 32bitovy Debian Etch na LVM svazku.

   1. Napadlo me, ze do virtualu z hostitele nasypu vetsi mnozstvi dat z
      externiho disku. Nasel jsem kpartx na rozdeleni LV, abych mohl
      primountovat jeho parcely. Po legalnim shudownu virtualu jsem to
      udelal a data bez chyb zkopiroval. Pri bootu virtualu chyby FS. Po
      reinstalaci jsem si prestal vymyslet a zkopiroval data rsyncem
      pres ssh.

      Je mozna nekompatibilita mezi ext3 na 32bitovem a 64bitovem stroji?

   2. Pomoci virsh jsem provedl zmrazeni systemu na disk. Po rozmrazeni
      chyby FS.

Dekuji predem za informace.

--
\//\/\