Poskozeni filesystemu pri virtualizaci

Zdenek Kaminski sutr na valasske-laboratore.cz
Neděle Prosinec 7 12:12:43 CET 2008

On Sat, 6 Dec 2008, Vlada Macek wrote:

> Pri pokusech s virtualizaci KVM jsem narazil na dve akce, ktere obe
> vedly k poskozeni souboroveho systemu virtualniho linuxu (jeho jadro
> zacalo hazet zoufale hlasky o nekonzistenci).
>
> V praxi neni problem se obema nize popsanym praktikam vyhnout, ale rad
> bych vedel priciny, tedy jestli to nekomu z vas neco rika.
>
> Hostitel je 64bitovy Ubuntu, virtual je 32bitovy Debian Etch na LVM svazku.
>
>   1. Napadlo me, ze do virtualu z hostitele nasypu vetsi mnozstvi dat z
>      externiho disku. Nasel jsem kpartx na rozdeleni LV, abych mohl
> [...]

Jen otazka ze zajimavosti?

Co jste delal po nakopirovani dat? Predpokladam, ze jste odpojil
namapovanou parcelu a pak se delo co? Odmapoval jste ji kpartx-em a pak az
startoval virtual nebo odmapovani neprobehlo a rovnou jste startoval
virtual?

Ja si poskodil filesystem pote, co jsem odmapovani neprovedl. Nemel jsem
cas to hloubeji zkoumat.

Z.K.
--
Wallachian Laboratories? Freeride in UN*X systems...