OT: Re: Zlobivy cas

Jarda jarda47133 na spambob.net
Čtvrtek Prosinec 11 12:44:14 CET 2008

Ing. Juraj Václavík wrote:

> Te? je myslím povinnost dodat do sít? po?et kmit?. D?íve to ale
> (domnívám se) nebylo vlivem SSSR. Siln? se to lep?ilo s p?ipojováním
> Dukovan.

Kdysi davno mivali pry v elektrarne synchronni hodiny a vedle
obycejne. Pod kotel se pak prikladalo tak, aby synchronni hodiny
nesly sejdrem. Resilo se tak to dodani poctu kmitu. BTW, synchronni
hodiny treba bezi zcela presne v Belgii. Zajimalo by mne, jak by
tedy ted sly v CR.

> [...]
> (400 MW na odb?ru navrch - ale v síti to u? nebylo...) V ?iaru o tom
> nem?li páru a rozvo?áci zdroj t?ch obrovských pr?ser? dlouho nemohli
> najít, prý byli neuv??iteln? ??astní, kdy? na to p?isli. Tak potom v
> hliníkárn? vymysleli zlep?ovák: P?i?roubovali na 1 ?ínu m?d?nou ty?
> jako páku a odpojování pecí se provád?lo tak, ?e n?jaký ?ílenec ji
> vzal z druhé strany do ruky a p?irazil ji na druhou ?ínu (p?emostil
> pec) a pov?sil se na to (bylo tam pár tisíc ampér a v?elijak to
> sebou mlátilo) a banda ?emeslník? se vrhla na rozvody a rychle to

To mi pripomina jednoho silence, ktereho znal tata na svobodarne.
Misto budika pouzival spinaci hodiny. Draty z nich si namotal na
palce u nohou a rano dostal vzdycky slehu 120 nebo 110 V nebo kolik
to tenkrat bylo a mlatil sebou, dokud se z toho neutrhl. Jiny budik
ho pry nevzbudil.

--
Remove the 77 from my address to reply by e-mail!