Ako spravne nachmodovat 775 subory? vyreseno SOLVED

Jan Kunder jan.kunder na gmail.com
Neděle Prosinec 14 22:14:49 CET 2008

Ako spravne nachmodovat 775 subory?  vyreseno SOLVED

DD.

U webhostera mam kopec adresarov s mnozstvom podaadresarov, kt.
obsahuju subory s roznymi nelogickymi pravami.
1. Su tam subory s nazvami e.g.: aaa .bbb aaa.bbb aaa.bbb.ccc.ddd a
zvacsa pravami 777/755/045!
2. Samozrejme som vlastnikom vsetkych suborov.

3. Bezne by som spravil chmod -R 644 . - ale to nemozem kvoli
sposobeniu "nemoznosti otvorit" podadresare.
   chmod -R a=rX,u=rwX * nezaberie na vs. subory (napr. na ".bbb")

4. "Vymozenost" chmod   X vs x    mi nepomoze tiez, nakolko uz aj
subory maju nepatricne x. {execute}
5. Manualne/mc sa to robit neda pre mnozstvo (aj z principu).

Ako (masovo) odstranit x (execute) zo vs. suborov v danom DIR a subdirs?

Medzitym som prisiel na riesenie, mail vsak zasielam - moze to niekomu
pomoct v buducnosti:
find . -type f -exec chmod a=r '{}' \; chmod -R a=rX,u=rwX .

--
Jan Kunder
jan.kunder-HATESPAM-gmail.com