Zrcadleni disku po LAN v realnem case

Marian Cavojsky cavo+konf na cavo.sk
Čtvrtek Únor 7 11:45:10 CET 2008

On Thu, Feb 07, 2008 at 11:35:32AM +0100, Zdenek Janis wrote:
> Na GFS, popripade GFS2 jsem se dival. Je to soucasti kernelu, nicmene si
> myslim, ze tento FS neumi prave to, aby byly disky dostupne na vsech
> strojich jak pro cteni, tak i zapis. Myslim, ze stejny problem je u
> OCFS(2).

OCFS2 mame nasadene na pripojenie jedneho diskoveho priestoru pre pat
serverov RW. Ale nie je to nasadene ako /. Tak by som sa obaval ako by
som chcel rozlisovat konfiguracie jednotlivych serverov a pripadne ako
nechat bezat aplikacie na roznych serveroch tak aby sa neovplynovali.
Napriklad kde budete mat rozbehnuty syslog? Ci kazdy bude zapisovat do
svojej sady adresarov?

Clusterovy suborovy system (napr. GFS a OCFS) je priamo urceny na to aby
ste mohli, z ktorehokolvek servera zapisovat na zdielany diskovy
priestor a svoje priania medzi sebou synchronizuju.

Ako je vytvoreny tento diskovy priestor (ci je to diskove pole cez FC,
alebo iSCSI) je nizsia uroven, ktoru Clusterovacie FS neriesia.

--
Marian