diskove pole pro webhosting

Tomáš Koželuh mr.death na ipq.cz
Úterý Únor 12 19:59:07 CET 2008

Asi mně něco uniká, ale proč tam nebude hardwarový raid5? Co se týče
spolehlivosti, tak rozpad raid5 jsem snad nikdy nezažil. Každopádně záleží
na prioritě dat, ale do něčeho důležitějšího bych o ničem jiným než SCSI
(teď teda spíš SAS) vůbec nepočítal. Na cca deseti Proliantech za posledních
pět let nedošlo nikdy k tak fatální havárii, kdy by došlo ke ztrátě dat a to
jsme měli v serverovně jednu dobu problém s klimatizací, takže když občas
vypadla, tak se časem teplota vyšplhala i na nějakých 80°C. Kupodivu
Prolianty v těch podmínkách vydrželi fungovat na rozdíl od ostatních
obyčejných PC...
Samozřejmě netvrdím, že rozpad raid 5 nejde navodit. Jak už někdo psal, vada
řadiče může být velký problém, na jednom Proliantu se to dokonce stalo, ale
disky to vydrželi a na jiným stroji šly data vykopírovat nebo jak to tehdy
bylo...

--
Čest práci a rukám klid!

BY: Mr. Death