Sjednoceni uctu do Samby (was:Sjednocení účtů do AD)

Petr Špatka spatkak na luzanky.cz
Středa Únor 13 00:46:34 CET 2008

> nojo, jenze server je Samba a ne W2k3. Tohle by uplne stacilo, ty dokumenty a
> data aplikaci. Netusi nekdo, zda a jak by to slo udelat na sambe, bud pro
> vsechny nebo per-user ?

To kde je plocha a dokumenty (případně i další - data aplikací a já
nevím co ještě) je v registrech. Proto jsem si do startovacího skriptu
(to samba pro win 2000/xp profi klienty umí) přidal příkaz který do
registru zapíše novou cestu - například z:\dokumenty, z:\plocha. Funguje
to pohodově. Akorát windows jsou zmateny při prvním přihlášení - nějak
nepochopí tu novou cestu. Takže je dobré říct uživatelům ať se poprvé
přihlásí a hned odhlásí. A pak už to jede perfektně.

jen takové hinty:
nastavení logon scriptu souvisí se sekcí [netlogon] a s logon script -
vše přehldně popsáno v dokumentaci samby

logon script = login.bat
[netlogon]

    path = /var/někde/nějaké/skripty
    browseable =
yes

    guest ok =
yes

    create mask =
0644

    directory mask =
0755

    invalid users = root

v logon scriptu mám něco takového
mkdir
z:\dokumenty

mkdir
z:\dokumenty\obrazky

mkdir
z:\plocha

regedit /c /s p:\nějaké\skripty\redirect.reg

a redirect.reg obsahuje změny pro větev
HKEY CURRENT
USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\UserShell Folders\
položky Desktop, Personal, My Pictures

Vše pak krásně funguje. Jo až chodí toto, doporučuji navšítivt wpkg.org
- autoinstalátor kde čeho. Taky docela užitečná věc. Sice občas něco
tvoříte hoďku dvě, ale následně to funguje samo. Teď už schází akorát
free verze WSUS (wpkg by stačilo, ale nejsou lidi na rychlou aktualizaci).

Petr