diskove pole pro webhosting

Ivo (Bear) Hanuska ihanuska na ip-sec.cz
Středa Únor 13 18:25:39 CET 2008

Při takových nárocích bych doporučoval v každém případě hardwarový RAID
se serverem, který má vlastní ILO (tedy konzolu, umožňující vzdálené
ovládání stylem "jako bych seděl u serveru"). Logicky, Hot Swap disky a
nejlíp i redundantní zdroje (aby člověk nemusel vypínat mašinu, kvůli
výměně disku).

Já mám zkušenosti s hostováním rozsáhlých databází a aplikačních serverů
a musím přiznat, že jsem zažil docela zajímavé záležitosti. Docela se mi
líbí systém, který používá HP, kde disk v poli nejdřív vyhlásí varování
a pokud počet chyb narůstá, tak teprve vypadne a odpojí se, je-li v poli
sparedisk, tak ten se automaticky připojí a obsluha má možnost mrtvý
disk vytáhnout a nahradit novým. Pokud máte dobrý carepack, stačí pouze
zavolat na HP a objednat výměnu do 4 hodin.

Já zažil havárie hodně disků (levné SATA disky v polích odchází
relativně často), ale nikdy nedošlo k rozpadu pole a ke ztrátě dat
(tedy, jednou ano, dík stupiditě obsluhy - po dvou týdnech svícení
jedoho disku v RAID5 v interním šupleti, odešel druhý disk a.....).
Holt, člověk musí koukat na diagnostiku a nechat se včas informovat agenty.

No a FS bych jednoznačně doporučoval Ext3. Je to hodně ověřený dříč,
který sice nepatří k nejrychlejším, ale zas tak špatný není, abych kvůli
němu musel uvažovat o změně.

IH