Automaticke odpojeni vadneho disku ze sw RAID1

Daniel Brnak Daniel.Brnak na gmail.com
Čtvrtek Únor 14 17:37:31 CET 2008

On Feb 14, 12:10 pm, iko <i... na kamarad.cz> wrote:
> mne obcas zatuhne jeden disk v sw raid a pocitac kompletne lahne, jedine
> tvrdy restart a sync pola. neviem odsledovat, cim je to sposobene, len
> sa mi zda ze jeden z diskov raz za cas prestane odpovedat. ci to je
> diskom, radicom alebo cim neviem. stane sa to raz za cas. su to bezne
> ide disky.
>
> iko

> --
> Odchadzajuca sprava obsahuje 163 virusov.
> The outgoing message contain 163 unwanted surprises
> Skontrolovane Antivirusovým systemom KFC.
> Verzia: 7.2.130 / Vírusová databáza: 562.2.5

Disk pokial je vadny, moze posielat na zbernicu rozne reset prikazy a
tym blokovat i ine zariadenia. Bezny pripad - ak su oba IDE disky na
jednom kabli.

Odporucam na kazdy disk spustit

1. smartctl -t long /dev/sdX     (alebo /dev/hdX)
2. pockat do casu, ktory tento prikaz vypise,
3. nasledne skontrolovat logy cez smartctl -a /dev/sdX
(hladajte SMART Self-test log, pole status)

V niektorych pripadoch treba pridat parameter "-d sata", alebo "-d
ata"

Daniel