knoppix reiserfs ceske znaky v nazvech souboru

Matej Cepl mcepl na redhat.com
Neděle Únor 17 16:15:44 CET 2008

On 2008-02-16, 07:48 GMT, Petr Bartel wrote:
> mam asi celkem hloupy dotaz. Mam disk na kterem je reiserfs
> a spousta souboru obsahujicich ceskou diakritiku v nazvech.
> Ten diks potrebuju zachranit (zkopirovat data), dostanu se na
> nej pres knoppix ale misto cestiny mam jen klikihaky, zkousel
> jsem nastaveni locales ale to nebude asi ono. man mount nerika
> o moznosti specifikovani znakove sady u raiserfs ani slovo. Co
> delam spatne a jak bych na to mel jit.

Jednak by pomohlo, kdybys ukázal jak ty klikyháky vypadají (mnozí
na tomto listu dokážou z nich poznat o co se jedná), a jednak
(alespoň u ext3 by to tak bylo) závisí na nastavení locale. Pokud
je to reiserfs tak je možné, že jste ten disk vytvořil původně na
SuSE, které už snad (tuším) má cs_CZ.UTF-8, kdežto knoppix je
postavený na Debianu, který ještě drží cs_CZ.ISO-8859-2. Anebo to
dělá reiserfs to dělá nějak jinak.

(ovládnu se a vynechám poznámky o filesystému a jeho autorovi
;-)).

Matěj