Linux hledá instalatéry

Dan Ohnesorg Dan na feld.cvut.cz
Úterý Únor 19 01:34:29 CET 2008

Dne Wed, Feb 13, 2008 at 09:54:35PM +0100, Vlada Macek napsal:

Zdravim,

>     * Je projekt takovehoto adresare zivy? (Konkretni aspekt zivosti necht
>       si odpovidajici vybere sam.:-])

Neni nijak zvlast zivy, protoze uz davno mel byt nahrazen jinym projektem,
ktery nabral obrovske zpozeni, ale presto doufame, ze bude spusten brzy ;-)
Aktualni dnesni odhad vyvojaru je konec unora, tak uvidime. Mezitim prosel
nekolika zmenami a prepisy.

>     * Mam dojem, ze odkaz na nej by se hezky vyjimal mezi temito odkazy na
>
>       titulni strance:
>
>        Výhody Linuxu | Linux chci vyzkoušet | Stáhnout Linux

My (tedy CZLUG) to pouzivame hlavne v reklamach v google, byt tech jsme uz
museli trochu ubrat, protoze to lezlo dost do penez. Ono to melo smysl
hlavne v dobe reklamni kampane Microsoftu, aby ta medialni masaz nebyla
prilis jednostranna.

>     * Jak si dnes stoji zminovany projekt "Czech Open Source Software
>       Repository", jehoz toto melo byt soucasti? Google nabizi jistou
>       neradostnou odpoved... Nereptam, sam mam nejakeho toho kostlivce.
>       Spis me to zajima, protoze mi takoveto snahy pripadaji smysluplne
>       a mohl bych pripadne prilozit ruku k dilu.

Kazda ruka se hodi, byt se projekt se posunul do trochu vyssi urovne, nebude
to komunitni zalezitost, ale vec kde budou lide placeni za udrzbu, placeni
za odezvu, takze by provoz nemel zalezet na tom, jesli ma nebo nema nekdo
zrovna cas s tim neco delat.

>     * Adresar se vyslovne zameruje na domaci uzivatele. Vylucujete
>       podobny adresar pro komercni instalace serveru? Klidne s vyraznym
>       oddelenim. Pokud ano, proc?

Tak to je asi dano tim, ze moje vize byla takovato a nikdo mi moc
neodporoval. Dneska jsme v situaci, kdy linuxovych firem co delaji servery
je milion, v podstate kazdy dela servery. A ceny jsou rekneme "firemni". Ty
spolecnosti maji rozpocet na reklamu, na reprezentaci, da se rict, ze je
jejich problem, jak si zajisti popularitu a zakazniky.

Ale lidem, kteri maji pocitac doma nemame moc co nabidnout. Kdyz udela
skodovka soutez na spravu clusteru, tak prehazuje nabidky vidlemi. Ale
clovek, ktery si poridi pocitac domu se v podstate nema kam obratit. Nema
jak najit nekoho, kdo mu pomuze a neceka na zakazku s plnenim pres 100k
mesicne. Takze tohle je oblast, kde musime zatlacit "komunitne" a pomoct tem
lidem, aby se potkali. Sehnat firmu, ktera nakonfiguruje nekomu doma ubuntu
je fakt problem. Resp. sehnat kohokoliv, kdo to udela. To je proste handicap
toho, ze v kazdem normalnim panelaku je alespon jeden win "admin", ktery
vyjde o patro vyse, klikne, dostane 100 a zase jde domu. Tim ze linuxaru je
mene, tak uz musi nekam jet, musi tam necim jet, zpravidla maji radove vetsi
kvalifikaci..

Jinak vetsinu prace na nasem seznamu odedrel Ladislav Jancik, ktery dodneska
dela vsechny updaty pres mysqladmina, protoze jaksi nebyl cas napsat
administracni rozhranni a take se pocitalo s tim, ze se to nebude pouzivat
nijak zvlast dlouho. Ale rok se s rokem sesel.... Takze dostava verejne
pochalu pred nastoupenou jednotkou.

zdravim
dan