RE: Linux hledá instalatéry

Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek PaJaSoft na FoNet.Cz
Úterý Únor 19 08:48:24 CET 2008

linux-bounces na linux.cz <mailto:linux-bounces na linux.cz> wrote:
> pomoct tem lidem, aby se potkali. Sehnat firmu, ktera nakonfiguruje
> nekomu doma ubuntu
> je fakt problem. Resp. sehnat kohokoliv, kdo to udela. To je
> proste handicap
> toho, ze v kazdem normalnim panelaku je alespon jeden win "admin",
> ktery vyjde o patro vyse, klikne, dostane 100 a zase jde domu. Tim
> ze linuxaru je

	Nevidíte tady rozpor? Win "admina", stejne tak Linux "admina" dnes
už seženete skoro podobně, ale firmu, která přesně ví vo co gou (a tomu i
odpovídají ceny servisní práce, resp. ceny znalostí a zkušeností) tak tam
dávno nevidím rozdíl, zda-li to bude na platformě MS Windows nebo UNIX-like
systému.

Je zvláštní, že dnes jakýkoli řemeslník/údržbář (vodo, elektro, plyn, oprava
černého i bílého zboží atd.) účtuje servisní hodinu ve výši okolo 800-1000
Kč/hod (+ cestovné i po městech - dojezd), ale dát za profesionální
nastavení nebo konzultaci v oblasti SW (potažmo ICT) okolo 600-800 Kč
většina uživatelů nechce... Je opravdu zvláští jakým způsobem u nás často
končí některé Linux-like zakázky - nejprve to dělal synáček někoho z
managorů nebo nějaký známý, stálo to spoustu peněz a času (měsíce to
nefungovalo dle představ a když už občas konečně začalo, synáček odjel na
stáži do ciziny a pak se to po..., nebo to po měsících vzdal, eventuelně
někomu došla trpělivost) - byť po 150-300 Kč / hod nebo smluvně. Pak k tomu
dojde firma, řekne si z fleku o řekněme 10.000,- Kč, ale za týden objednatel
jede v plné polní, vše chodí dle specifikací atd... Opravdu jsme pořád tak
bohatí abychom kupovali nejlevnější věci?

PS: Ano, dívám se na to z profesního hlediska, ale také mám ve svém okolí
dost lidí, kteří s Linuxem na různé úrovni válčí a nikdy jsem jim neodmítl
(i nezištnou) pomoc... Chápu (snad) také původní načrtnutou myšlenku tohoto
projektu, jen si nemyslím, že jeho vnímání je adekvátní - registrovaní
poskytovatelé čekají(-li) firemní zakázky, znalých uživatelů, které měl
systém absorbovat, tam tolik nejsou a zakázky si shání jinak...

Technicka podpora, Intranet/Internet    Za Kovárnou 1, 625 00 Brno