Linux hledá instalatéry

Dan Ohnesorg Dan na feld.cvut.cz
Úterý Únor 19 13:39:29 CET 2008

Dne Tue, Feb 19, 2008 at 11:21:11AM +0100, Vlada Macek napsal:

Zdravim,

> Predpokladam, ze az bude zminovany byznys spusten, pochlubite se sem do
> konference s odkazem typu "Kariera". Lidi jako ja, kteri si mysli, ze by
> mohli navazat oboustranne prospesnou spolupraci, se pak budou moci ozvat.

tak my se budeme snazit tomu reklamu udelat. Predpoklada se, ze o udrzbu se
bude starat chranena dilna zamestnavajici vozickare.

> Avsak ponekud prekvapene jsem pred par lety zjistil, ze mnoho firem si
> stezuje na nespolehlivost nebo laxnost ci dokonce zlovuli jejich IT
> lidi. Mnozi jakoby byli na "nakupu disket" trvale. Takze ani zakaznici
> to nemaji lehke...

To je klasicky efekt zbozsteni administratora, kteremu je dokola rikano, je
naprosto genialni, druhy Bill Gates, protoze umi prepinat mezi tucnym a
normalnim pismem a hlavne kazdy tyden rozdava CD s novou craknutou gamesou.
Takovy clovek potom usoudi, ze on je nejdulezitejsi osoba ve firme a nedela
zpravidla nic.

> Ted me napadlo, uvazoval nekdy nekdo o tom, pokusit se vybudovat
> autoritu, ktera by _napriklad_ shromazdovala reference na poskytovatele
> sluzeb v teto oblasti? Aby nebyla takova autorita negativne vnimana jako
> "kadrovak linuxaku", bylo by potreba vhodne zvolit taktiku smerujici k
> tomu, aby si napr. poskytovatel povazoval za cest, ze si muze umistit
> ikonku na sve stranky. (Jen prvotni napad, upozornuju predem, ze flamesy
> patri do soukromeho mailu. :-)

Takovyhle vyzirku je milion a jeden. Prodavaji certifikaty, zakladaji
komory, stavovska sdruzeni a podobne.

Myslim ze linuxovy svet je jich nastesti zatim uchranen. Mame akorat
odborne certifikaty a ty funguji celkem slusne. Systemaci maji nejake ty
RHCE nebo CLP, sitari CCNA, bezpecaci CISSP.

zdravim
dan