Linux hledá instalatéry

Dan Ohnesorg Dan na feld.cvut.cz
Úterý Únor 19 13:47:52 CET 2008

Dne Tue, Feb 19, 2008 at 08:48:24AM +0100, Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek napsal:

> 	Nevidíte tady rozpor? Win "admina", stejne tak Linux "admina" dnes
> už seženete skoro podobně, ale firmu, která přesně ví vo co gou (a tomu i
> odpovídají ceny servisní práce, resp. ceny znalostí a zkušeností) tak tam
> dávno nevidím rozdíl, zda-li to bude na platformě MS Windows nebo UNIX-like
> systému.

Ten zasadni rozdil je v tom, jak casto bude ten admin neco muset delat,
jaky bude uptime systemu, jeho vykon na danem HW. Nezanedbatelna je vyhoda
jednoho dodavatele, pokud system dokaze prezit s distribucnimi baliky, tak
je jedno misto odkud se instaluji opravy, celek je sladen a otestovan.

> Je zvláštní, že dnes jakýkoli řemeslník/údržbář (vodo, elektro, plyn, oprava
> černého i bílého zboží atd.) účtuje servisní hodinu ve výši okolo 800-1000
> Kč/hod (+ cestovné i po městech - dojezd), ale dát za profesionální

Jenze opravare na pracku potrebujete jednou za 5 let, takze se ta 1000
zkousne. Desktopovy uzivatel potrebuje nejakou peci tak jednou za tyden. A
ta pece neni zdaleka o tom, ze prestane prat pracka, je to pece o tom, jak
se pere v pracce.

> PS: Ano, dívám se na to z profesního hlediska, ale také mám ve svém okolí
> dost lidí, kteří s Linuxem na různé úrovni válčí a nikdy jsem jim neodmítl
> (i nezištnou) pomoc... Chápu (snad) také původní načrtnutou myšlenku tohoto
> projektu, jen si nemyslím, že jeho vnímání je adekvátní - registrovaní
> poskytovatelé čekají(-li) firemní zakázky, znalých uživatelů, které měl
> systém absorbovat, tam tolik nejsou a zakázky si shání jinak...

System rozhodne splnil ocekavani v tom, ze z hlediska marketingove
komunikace byl pouzivan jako reakce na "Ja ten linux nemuzu pouzivat,
protoze kdyby nefungoval, tak se nemam na koho obratit."

zdravim
dan