Prechod na raid1 v centos - problem si initrd.img

Dalibor Straka dast na panelnet.cz
Pátek Únor 22 17:44:24 CET 2008

On Fri, Feb 22, 2008 at 05:23:28PM +0100, Zdenek Kaminski wrote:
> Ahoj Dalibore,

> manualovou stranku k mkinitrd jsi cetl? Tam muzes rici, ktere moduly se
> maji do initrd pribalit.

Cau ;),

pisou tam jak explicitne raid vyhodit a implicitne by tam mel byt pokud:
   "... and raid modules if the system's root partition is on raid"
Z ceho zjisti, ze root bude (neni) na raid netusim.

> Takze si oprav modprobe.conf (budes potrebovat tak jako tak) a pak bud si
> pregeneruj initrd pomoci mkinitrd anebo je druha horsi cesta, a tu tady
> nechci ted vysvetlovat, abych se neztrapnil :-)

momentalne uz u serveru nejsem a budu az v noci. Problem byl, ze
neexistovalo zarizeni /dev/md0 a /dev/md1. Dokonce i v bezicim systemu,
abych vubec mohl raid sestavit, jsem je tvoril rucne pres mknod b 9 0 ;)

Momentalne mam--ke svemu ztrapneni--pocit, ze jsem vsechno delal dobre,
ale nakonec jsem zapomnel v grubu radku pro "initrd /boot/initrd.img".
Doufam, ze jsem to jen premaznul rsyncem pri synchronizaci z domova,
kdyz jsem zacal delat ten zlobivy raid1 znovu na zelene louce.

Nevi nekdo jak pripadne donutit initrd, aby vytvoril /dev/md0. Pac to
jinak prepisu v binarnim initrd.img na misto "mknod /dev/tty12 c 4 12"
a jemu podobnych. Proste me to bude poslouchat! :-)

-- Dalibor Straka