ospfd (quagga)

Petr Klíma petr.klima na sobriety.cz
Čtvrtek Leden 3 13:10:25 CET 2008

Redistribuce cehokoliv znamena, ze jste bud liny, nebo vam nekde neco
chybi dokonfigurovat. Obecne je redistribuci dobre pouzivat jedine,
pokud neexistuje jine vychodisko (a podle me zkusenosti i to znamena
jenom to, ze jsem ho nenasel). Redistribute kernel vam snad do OSPF
narve vsecky rozsahy vsech interfacu bez ohledu na dalsi nastaveni, to
je obecne cesta do pekel.

Uz nejakou chvili nedelam s quaggou, takze povidam jenom o vecech, ktere
si pamatuju, ale tak nejak mi prijde spatne, ze mate v ospfd.conf vubec
definovanou sit, kam miri default gw. Protoze hodnota te default gw
nikoho v OSPF nezajima, pro ne je podstatne pouze to, ze vas router
192.168.68.1 vi, co s provozem, ktery ma jit ven.

Jo, a vyhnete se stubu - ja jsem s nim mel jenom problemy, ale mozna
jsem jenom nepochopil vyhody. OSPF jsem provozoval na siti asi 100
routeru s asi 15 areami a stub mi nejak nepadl ani na jednu...

Neni uplne idealni pouzivat "always" u propagovani default gw, protoze
si zadelavate na potencialni cernou diru zerouci pakety.

Petr

--
Petr Klíma

Vývojář, správce sítě