Vyriesene: Orange MOI Pripojenie z linuxu cez UMTS modem - dlhe

Miro Bobovsky miroslav.bobovsky na ives.vs.sk
Sobota Leden 5 21:18:31 CET 2008

On Fri, Jan 04, 2008 at 07:48:13PM +0100, lubor wrote:

> Nemaj obavy, spolahlivo mi to funguje uz takmer rok. Zareagoval by som aj
> skor, ale par dni som necital konferu. Bobovsky odviedol dobru pracu.

vdaka. ohlas potesi ;-).

ono je to tak ze huawei potrebuje nejak aktivovat modem (na win preto
xkrat pipa akoby vybratie/vlozenie modemu. Nevadi aj ked sa spusti
viackrat. Potom uz je to ako pripojenie bezneho usb/serial 2x
prevodniku. Na usb0 fungujes ako data a na usb1 vies aj zabehu napr
prepnut medzi 3g, gprs, pozriet silu signalu cez at prikaz ci poslat
reset alebo poslat/prijat sms.

Ak spravis aj upgrade firmware (ja som len fimrware - co bol doporuceny
pre vistu) tak niekedy ale nie vzdy sa uz sam aktivuje a netreba ani
moje udelatko. Ale nejak nie vzdy ;-), takze nezaskodi. Vyhoda ale je ze
sam od seba potom modem posiela na usb1 kazde 2s statistiku (a co su prg
co ukazuju rssi, pocet bajtov atd .. (riadky ^dsfl..)
Takze nepr moja sucasna zostava je:
# microcom -D/dev/ttyUSB1

^DSFLOWRPT:00070974,00000000,00000000,00000000004CED13,0000000003255444,0000BB80,0007D000
ati
Manufacturer: huawei
Model: E220
Revision: 11.110.05.00.00
IMEI: cenzura
+GCAP: +CGSM,+DS,+ES
OK
^DSFLOWRPT:00070976,00000000,00000000,00000000004CED13,0000000003255444,0000BB80,0007D000

a moja 2 rocna skusenost:
niekedy siel lepsie ;-)  (a upgr firmware toto nezmenil - to bol dovod)
Casom (polrokdozadu) zacal 3g v Kosiciach dost padat (ale to je
vec operatora) ale casto ak je zaseknuty bud pockam a padne uplne alebo
cez usb1 prepnem do gprs a bavim dalej bez prerusenia a pripadne prepnem
spat a fungujem dalej. Obcas sa mi stalo ze som bol zmrznuty ale zjavne
napr sms som vedel poslat aj prijat. Presne rovnake stavy som docielil
aj pod win takze linux na to vplyv nema. Ja to pouzivam na arm (nie
i386) ale to je jedno.
obcas zjavne mrzne len hsdpa (svetle svetlo) a obcs naopak pri beznom
umts .. Bohuzial toto si modem prepina sam a toto neviem nijak
ovplyvnit.
Pre dlhodobu prevadzku (polroka) online bavi len edge. 3g vydrzi tak 2
tyzdne a cez lcp pppd korektne skonci a teda musis dokolecka sa zapinat.
obcas to nie a nie sa chytit ale prepnutie do edge resp reset huawei
pomaha. Operator to samozrejme zvaluje na firmware (a mozno ma pravdu)
prepnutia:
AT^SYSCFG=13,1,3FFFFFFF,1,2 - edge only
AT^SYSCFG=2,2,3FFFFFFF,1,2 - 3gp
AT+CFUN=1,1 - reset
Ja mam cez hotplug ze po zdetekovani usb sa aktivuje resp pripoji

bbo