Lstroke (Fedora, Gnome, ...?)

Neděle Leden 6 01:19:13 CET 2008

On Sat, 5 Jan 2008, Hana Skoumalova wrote:

> Jak to zjistím?

Pokud program není extrémně zákeřný, pak by to mělo být stejné locale,
jako vyplývá z environmentu, se kterým byl spuštěný. Přesně to lze asi
zjistit tak, že se spustí pod strace -e trace=file, jaký soubor se jménem
obsahujícím "Compose" nebo "compose" otevírá.

> Zkoušela jsem gedit a ten zlobil taky.

Hm. Teď jsem to výše doporučené vyzkoušel a připadá mi, že GTK na
standardní vstupní metody X11 nějak zvysoka a zřejmě si kompozici provádí
nějak podle vlastního rozumu. Curiouser and curiouser.

> Já z toho mám spíš pocit, jestli není nějaká chyba ve fontech. Ty
> programy, které se chovají řádně používají bitmapové fonty, kdežto ty
> zlobivé mají Type1 fonty. Ale taky mě mate ten xev puštěný z
> gnome-terminalu.

Ty fonty budou spíš TTF. Je pravda, že libra je v ISO 8859-1 (a tedy i
v Unicode) na stejné pozici jako Ł v ISO 8859-2, ale v samotných fontech
to asi nebude.