Chyba filesystemu (JFS)? Velke subory maju vzdy ine CRC/MD5

jelito na chello.sk jelito na chello.sk
Neděle Leden 13 19:04:36 CET 2008

Dobry den, nastal u mna taky problem, ktory sa uz nejaky cas snazim
vyriesit. Sam nan vobec nestacim, koho som sa pytal, odpoved nepozna, na
dvoch forach som nedostal ani jedinu odpoved a na par linuxovych IRC
kanaloch sa mi bud vobec neozvali, alebo nevedeli poradit. Dufam, ze tu sa
niekto najde.

Situacia je nasledovna: Mam fileserver na ktorom bezi verzia nejakeho
upraveneho Debianu (http://kmuto.jp/debian/d-i/ -- uz trochu starsia, nez
je aktualne na stranke). Je tam rozbehane RAID5 softwarove pole cez mdadm.
S mojimi extra-obmedzenymi schopnostami si viem akurat tak pozriet, ako sa
tvari pole (mdadm -D /dev/md0), viem si jednoducho pokukat SMART na
diskoch (smartctl -H -d ata /dev/sdX) a tak. Nikde ziadna viditelna chyba
(pre mna).

Fileserver vyuzivam uz par mesiacov a az pred par dnami som spozoroval
tento problem a aj to len omylom. Nemyslim si, ze by bol pritomny uplne od
zaciatku.

HW konfiguracia: Gigabyte GA-G33-DS3R, 1x IDE systemovy disk, 4x SATA
disky pichnute do Intel portov na doske (2x WD5000AAKS, 2x WD5000YS),
sietovka Intel PRO/1000 PT. Na poli sa nachadza JFS filesystem. Zvysne
veci su zrejme nepodstatne pre problem (keby nie, pytajte sa).

Problem: Server funguje tak, ze na pocitaci mam namapovane disky cez
Windows sharing (na serveri to obsluhuje Samba). Predvcerom, ked som sa
pokusal instalovat cosi, tak pocas instalacie som obdrzal CRC errory.
Zacal som trochu po tom patrat a vysledok je nasledovny:

Ked dam na subore, ktory ma priblizne 3 GB a viac vypocitat CRC/MD5, tak s
kazdym vypoctom dostanem ine cislo. Proste nie klasicke poskodenie suboru,
ale vzdy vypocita ine cislo.

Ked z fileservera odohram subor naspat na PC, tak ma ine CRC, nez by mal
mat, takze to nie je len nejaka somarinka a ze nic sa nedeje. Pri kazdom
odohrani ziskam inak poskodeny subor.

Co som skusil? Skusal som rozne kopirovat a porovnavat CRC, takze viem, ze
sa to deje iba na serveri, nie u mna na PC. Skusal som rozne velkosti
suborov, deje sa to iba pri suboroch, ktore maju cca 3 GB a viac. Skusal
som vymenit RAM, nepomohlo. Tiez som skusal pocitat CRC priamo na serveri,
aby som vylucil vplyv siete, takisto nepomohlo.

Vzhladom na to, ze pri kazdom citani/odohrani sa chyby v subore menia, tak
dufam, ze nie su subory trvalo poskodene, ale problem vznika iba pri
aktualnom citani suboru.

Velmi by som ocenil nejaku pomoc, sam na to vobec nestacim, kedze som
uplny amater v tomto a nechcem prist o data, co tam mam. Pokial je
potrebne spustit nejaky prikaz, len napiste co a ako, vysledok napisem.
Zatial diky.