Smazani BCC z hlavicky emailu na sendmailu - odchozich mailu

Jan Houstek Jan na houstek.net
Pondělí Leden 14 17:36:45 CET 2008

On Mon, 14 Jan 2008, Petr Vileta wrote:
> No mozna to je trochu jinak, uz jsem se s timto pozadavkem take setkal.
> Jde o to, ze nejaky idiot v podnikove siti vytvori mail pro svych 50
> kamaradu a posle jim 10MB prilohu v PowerPointu. Protoze je to pouceny
> BFU, tak jejich maily neda to Cc: ale do Bcc:. To ovsem znamena, ze
> sendmail musi rozeslat 50 mailu s 10MB prilohou. Takze admin dostane za
> ukol to nejak "zariznout". Ovsem reseni take neznam.

Nechápu, co je "možná trochu jinak".

K tomu popsanému případu -- pokud ten mail uživatel spáchá v nějakém
běžném MUA, který jej následně odešle pomocí SMTP na lokální relay, tak
relay už dostane mail bez Bcc: hlavičky (odstraní ji MUA). On MTA primárně
vůbec obsah mailu (hlaviček ani body) nepotřebuje, kam mail poslat nebo
případně vrátit je na obálce (MAIL FROM a RCPT TO v SMTP protokolu).

Dokážu si představit politiku, která by zakazovala použití Bcc (paušálně,
nebo ve spojení s nějakými dalšími kritérii, black/whitelisty apod.).
Tohle by se na úrovni MTA naimplementovalo tak, že by bouncnul mail pro
každého obálkového příjemce, který se nevyskytuje v To/Cc. I když mi není
jasné, k čemu by to vlastně bylo dobré.

-- HH