Smazani BCC z hlavicky emailu na sendmailu - odchozich mailu

Petr Vileta stoupa na practisoft.cz
Pondělí Leden 14 22:20:42 CET 2008

Jan Houstek wrote:

> Nechápu, co je "možná trochu jinak".
>
> K tomu popsanému případu -- pokud ten mail uživatel spáchá v nějakém
> běžném MUA, který jej následně odešle pomocí SMTP na lokální relay,
> tak relay už dostane mail bez Bcc: hlavičky (odstraní ji MUA). On MTA
> primárně vůbec obsah mailu (hlaviček ani body) nepotřebuje, kam mail
> poslat nebo případně vrátit je na obálce (MAIL FROM a RCPT TO v SMTP
> protokolu).

Prominte, nejsem v tom zadny odbornik, ale treba se od vas neco priucim.
Loaklni sit vypada tak, ze na vystupu do sveta stoji server, na kterem bezi
smtp demon (sendmail). Takze pokud kdokoliv z podnikove site posila z MUA mail
kamkoliv, tak to dostane ten sendmail (binarni, spustitelny soubor) a dostane
to presne jednou a to kompletni zpravu (hlavicku i telo). Na nem pak je, zda
to doruci mistne, nebo to posle ven a on take musi pripadne Bcc poslat kazdemu
zvlast. Nebo jsem neco nepochopil?

> Dokážu si představit politiku, která by zakazovala použití Bcc
> (paušálně, nebo ve spojení s nějakými dalšími kritérii,
> black/whitelisty apod.). Tohle by se na úrovni MTA naimplementovalo
> tak, že by bouncnul mail pro každého obálkového příjemce, který se
> nevyskytuje v To/Cc. I když mi není jasné, k čemu by to vlastně bylo
> dobré.

No, ted chvili prestante uvazovat jako admin a zkuste uvazovat jako
reditel/majitel firmy, kde zamestnanci musi pouzivat maily, ale chcete jim
castecne zabranit toho zneuzivat k rozesilani fotek z dovolene a
PowerPointovych vtipu. Takovy BFU nekde objevi nejakou satirickou prezentaci
na Klause nebo Paroubka a misto aby svym kamaradum poslal mail s odkazem, tak
to stahne na disk a odesle to jako mail s prilohou. Takze misto 50 mailu (ma
50 kamaradu) o velikosti 1kB vam denne odchazi 50 mailu s velikosti 15MB. A
protoze pouceny BFU vi, ze z mailogu se necha vytahnout kdo, kdy a komu
posilal maily, tak to rozesila s pouzitim Bcc, coz v mailogu bezne videt neni.
Takze jste reditel/majitel a co s tim hodlate delat? Jsou to vase penize, vas
cas (zamestnancem promarneny) a vas zpomaleny/pretizeny pristup do internetu.
Jaky prikaz byste vy dal vasemu spravci site? Podotykam, ze vydat zakaz pro
zamestnance temer nema smysl. Vetsinou nikoho primo nechytite a oni ho
dodrzovat stejne nebudou.
--
Petr
Skype: callto://fidokomik