passive FTP forward problem

Jan Volešák volesak na aristia.cz
Pondělí Leden 21 20:27:42 CET 2008

> Na SuSE od 8.x je dokonce standardne spusten anizby o tom byl
> uzivatel specielne informovan.  $IF_EXT je prakticky kompletne
> zablokovan. Bohuzel se na te SuSEFirewall2 uz tolik bastlilo
> ze k tomu uz dnes neexistuje jednoznacny manual.
> Na SuSE vlastnim uzivatelskem forum se proto doporucuje,
> pokud se clovek sam ovladanim SuSEFirewall2 nehodla zabyvat
> tento FW kompletne deaktivovat a pouzivat slastni ovladani
> iptables a to tak jak clovek skutecne potrebuje.
>
> Petr
Ale já používám soubor /etc/sysconfig/scripts/SuSEfirewall2-custom, ve kterém provádím úpravy a které doplní standardní SuSEfirewall2 a má před ním přednost. Všude a se vším mi to jede, dokonce i to ftp (s výjimkou passive). Připadá mi nelogické, když vše povolím, že se to kousne. Pokusím se přesvědčit správce toho ftp aby mi tam pustil tcpdump.
 SuSEfirewall2 neodsuzuji, i když jsem si na něj těžko zvykal, myslím si, že se jedná o poměrně zdařilé dílo.
  Honza Volešák