xterm, čeština, myší copy&paste

Petr Heřman ph na lf2.cuni.cz
Neděle Leden 27 16:10:40 CET 2008

Ještě jsem udělal pár experimentů:

1) Zkoušel jsem různé Xmanagery: aewm++, Flwm, Ion3 - nemají na to vliv

2) Když napíšu třeba ěščřž do příkazové řádky v xtermu, tak po copy&paste se
tam napastují samé #####. Ale sotva udělám paste podruhé (tedy kliknu
prostředním tlačítkem myši ještě jednou), tak se to tam napastuje správně:
ěščřž
Tak to už nechápu vůbec: na první kliknutí blbě a na všechny další je už to
OK!

3) Výše uvedené ale platí jen pro okno Xtermu. Při přenosu třeba z
iceweaselu, konqueroru aj. je to pořád špatně.

4) Zajímavá je volba z Xtermového menu: Select to clipboard
Pak se mi selekce z nějaké aplikace zobrazí v xclipboardu v nějakém
divném kódování. Ale když ji pak přenesu z Xclipboardu do okna
xtermu, tak už je to zase v pořádku!

Takže problém (třeba při velkých selekcích) by se dal řešit
mezistanicí přes Xclipboard. Ale není to řešení a dělat to pořád,
to by se jeden uklikal.

Ještě mi poraďte: třeba to, které znaky jsou při selekci považovány
za jedno slovo, by se mělo pro celá X-ka někde nakonfigurovat.
Ale kde se to dělá? Protože to také neodpovídá. Nebo spíš odpovídá
něčemu jako ISO-8859-1 nebo kdoví čemu?

Třeba áááěěěéééíííóóóúúúůůůýýýčččřřřďďďňňň je celé považováno za
jedno slovo, ale ťťťžžžššš už tam nepatří, to jsou 3 slova.

Petr