xterm, =?utf-8?Q?=E8e=B9tina,_my=B9=ED?= copy&paste

Petr Pisar petr.pisar na atlas.cz
Neděle Leden 27 19:16:15 CET 2008

On 2008-01-26, Petr Heřman <ph na lf2.cuni.cz> wrote:
> Dobrý den, od té doby, co jsem upgradeoval debian stable na testing,
> mám menší problém při používání copy&paste myší v xtermu při kopírování
> českých slov, kde se mi místo žščřů zobrazují hashe #####.

Podobný problém mám již delší dobu na Gentoo (verze 229),
LANG=cs_CZ.UTF-8, 8bitovy vstup i vystup zapnut.

Nikdy jsem to podrobně nezkoumal, ale nyni jsem si prohlizel "schranku"
nastrojem xclip a primary selection po oznazeni obsahuje poskozeny text,
kde vsechny znakypostizene znaky maji hodnotu 0x3f.

Prvni vlozeni do xtermu probehne presto v poradku, ale po te v primary
selection uz nic neni. Presto druhe vlozeni vlozi nejaky text -- avsak
prave se krizky na misto znaku s hacky nebo krouzkovanym U. Secondary
selection ani clipboard po celou dobu nic neobsahuji.

Podivne je, ze vkladani neco vklada i do jinych xtermu. Samozrejme do
GTK aplikace se jiz nic nevlozi. (Prekvapive vkladani ze selection do
GTK prostrednim mysitkem funguje opakovane, neni-li mezitim nic vlozeno
do xtermu.)

-- Petr