optimalizace ext3 pro ukládání velkého množství větších souborů

Vlada Macek tuttle na sandbox.cz
Středa Červenec 9 22:16:21 CEST 2008

Jiri Lisicky wrote:
> potřebuju poradit jak a jestli optimalizovat nastavení ext3 ... V
> každém adresáři by tedy mělo být maximálně 100 podaresářů či souborů.

Mam v davne pameti, ze aby se datova struktura adresare ext2 nezvetsila
nad jeden blok, je treba pocet souboru udrzet pod cislem 50-65 (nevim
presne). Ted jsem o tom ale nic na Netu nenasel.

Udelal jsem tedy pokus:

~/tmp$ mkdir t; cd t; for i in `seq 1 10240`; do echo AHOJ > $i; echo
-ne "$i "; ls -ld .; done | cut -d' ' -f1,6 | uniq -f1
1 4096
340 12288
656 16384
711 20480
1223 24576
1398 28672
1451 32768
1459 36864
2170 40960
2595 45056
2659 49152
2712 53248
2746 57344
2988 61440
3134 65536
3197 69632
4108 73728
4678 77824
5023 81920
5120 86016
5145 90112
5207 94208
5413 98304
5421 102400
5453 106496
5505 110592
6141 114688
6289 118784
6429 122880
6435 126976
6481 131072
6644 135168
8182 139264
8578 143360
8765 147456
9432 151552
9521 155648
9849 159744
9976 163840
10003 167936
10055 172032
10096 176128
10099 180224
10108 184320

V prvnim sloupci je pocet obycenych neprazdnych souboru v adresari a ve
druhem velikost adresare (jen jeho datove struktury, nikoli toho, co
adresar obsahuje). Jsou zobrazeny jen ty radky, kde se druhy sloupec
zmenil. Meni se vzdy o jeden diskovy blok (u me 4 KiB -- prvni radek).

Je to podstatne proto, ze ve chvili, kdy se datova struktura adresare
rozleze o dalsi diskovy blok, musi se pri jakemkoli (?) pristupu k
tomuto adresari (i kdyz jim jen prochazime) nacitat i ten. A to casto
znatelne zpomaluje.

Proto jsou ty hranice zajimave.

Puvodne jsem se o to zajimal, abych Vas upozornil, ze se hranici 100
souboru v adresari presahujete to optimum v rozsahu 50-65, co jsem si
matne pamatoval. Vidim ale, ze novejsi FS to maji jinak.

Rekl bych, ze ty hranice budou zaviset na vice faktorech, ktere nejsou
patrne na prvni pohled. Ale uz je to dlouho, co jsem to studoval.

--
\//\/\