optimalizace ext3 pro ukládání velkého množství větších souborů

Jiri Lisicky lisicky na datis.cdrail.cz
Čtvrtek Červenec 10 12:49:35 CEST 2008

Vlada Macek píše v St 09. 07. 2008 v 22:16 +0200:

> Mam v davne pameti, ze aby se datova struktura adresare ext2 nezvetsila
> nad jeden blok, je treba pocet souboru udrzet pod cislem 50-65 (nevim
> presne). Ted jsem o tom ale nic na Netu nenasel.

Do datové struktury šahat nechci, ta aplikace už nějakou dobu běží.
Potřeboval jsem se zeptat hlavně na tohle:

Chci to udělat takhle:

mkfs.ext3 -b 4096 -i 262144 -m 1 /dev/hdb1

4096 je maximální velikost bloku, 262144 je 256kB +- průměrná velikost
souboru. Teda i s velkou rezervou, ve skutečnosti je to asi 2x tolik

Rezervovanou velikost dávám 1%. Nejsem si jist jestli když dám 0
nepřidělám si do budoucna nějaké problémy.