BIND a poradi forwarders

Jan Kasprzak kas na fi.muni.cz
Úterý Červenec 15 13:03:57 CEST 2008

	Zdravim,

jak resite DNS ve sve siti? Do resolv.conf sice muze clovek napsat vic
nameserveru, ale kdyz jeden selze, tak aplikace nemaji jak si to
sdelit, cili kazda aplikace stejne 5 vterin ceka nez se zepta toho druheho
v poradi. Udelal jsem to teda tak, ze mam dva cachovaci nameservery
se sdilenou IP adresou pres heartbeat a do resolv.conf davam

nameserver sdilena.ip.adresa
nameserver ip.adresa.zalozniho.serveru
nameserver ip.adresa.primarniho.serveru

(to pro pripad, kdyby na primarnim zdechl named, ale ne ten stroj jako takovy
- coz se realne stava - napriklad kdyz named vytece z datasize).

	Tohle funguje - manova stranka resolv.conf(5) pise, ze se resolver
dotazuje nameserveru striktne v uvedenem poradi. Ted je ale problem co
se servery, ktere maji jeste navic svuj interni cachovaci nameserver.
Tam bych mel do named.conf dat neco jako

options { ...
	forward only;
	forwarders {
		sdilena.ip.adresa;
		ip.adresa.zalozniho.serveru;
		ip.adresa.primarniho serveru;
	};
};

jen jsem nezjistil, jestli to named bere podobne jako resolver - to jest
striktne v tom uvedenem poradi. V dokumentaci na www.bind9.net
jsem se nic o poradi ve forwarders { } nedocetl. Tusite nekdo jak to je?

	Diky,

-Y.

| http://www.fi.muni.cz/~kas/    Journal: http://www.fi.muni.cz/~kas/blog/ |