MySQL v high-availability rezimu

Jan Kasprzak kas na fi.muni.cz
Úterý Červenec 15 14:48:05 CEST 2008

Pavel Kankovsky wrote:
: Bez pomoci zvenku nelze rozhodnout, zda druhý uzel umřel, nebo zda zda se
: rozpůlil mozek.

	Tak ale ono to nevadi, zejo. Pokud bude kazdy poskytovat
sluzby nad svoji kopii dat, v zasade mi nevadi ze prijdu o zmeny
(u dSpamu - kdybych v tom delal nejake ucetni operace, tak by to asi vadilo :-).
No a o rozpuleni mozku se dozvim velmi rychle od nadavajiciho arpwatche.

: Je pravda, že v daném nasazení (narozdíl od běžného
: transakčního systému) by se v případě nutnosti dala část změn provedených
: během schizmatu prostě obětovat.

	Presne tak.

: Pokud je fencing implementovaný trochu naivně, tak může být problém i
: z jeho používání. A to v případě, kdy by oba uzly současně dospěly k
: názoru, že ten druhý chcípnul, požádaly by současně o odpojení toho
: druhého, a fencing by poslušně vyřídil obě žádosti a odprásknul oba
: dva. :)
:
: (Pokud se fencing provádí tím způsobem, že se vyrobí simulovaný telnet na
: nějaký přepínač a pošlou se tam nějaké konfigurační příkazy, které mají
: odpojit port toho druhého, tak si celkem dovedu představit, že tato
: možnost je reálná.)

	Ja mam pocit ze ty master switche co tady mame tohle resi
tim ze povoluji max. jednu autentizovanou telnet session. Cili ze by
se oba uzly sestrelily navzajem tady nehrozi.

	No nic, asi nakonec pujdu do MySQL nad DRBD.

-Y.

| http://www.fi.muni.cz/~kas/    Journal: http://www.fi.muni.cz/~kas/blog/ |