rychlost disku pod vmware

radek.kohout na op-profashion.cz radek.kohout na op-profashion.cz
Středa Červenec 16 09:32:05 CEST 2008

Dobrý den,
díky za nápovědu.

Tomáš Koželuh napsal(a):
> Máme toho hodně virtuálního, většinu připravuju u sebe na PC na zvláštním
> disku. Žádný zpomalení nesleduju,

Také nemám problémy s rychlostí virtuálních strojů, jen s pomalou
komunikací s diskem.

 ale host je Windows XP, virtuály bývají
> obvykle Gentoo a Windows Server 2003. Když se to dá na servery (všechny
> OpenSUSE x64), tak taky žádný problémy. Ale všechny servery MUSÍ mít velkou
> write cache (256MB je minimum, všude máme 512MB), jinak je rychlost virtuálů
> naprosto zoufalá. Takže pokud na serveru běží víc jak čtyři virtuály na
> stejným "disku" (obvykle raid5 pole), je write cache nezbytná.

Myslíte nastavení write cache v hostovacím systému nebo nastavení
jednotlivých vrtuálních strojů (tam jsem ve Vmware konzoli žádnou
takovou volbu nenašel) nebo hostovaných systémech?

A pokud byste mohl napovědět (no, spíš trknout :-) ) - kde v linuxu
nastavit write cache?

 Případně
> ještě by mohl být problém ve špatně zvoleným zvoleným řadiči disků na
> virtuálu. Jinak na serverech běží VMware Server 1.0.4, 1.0.5 a 1.0.6.

Chování - tedy spíš rychlost - je stejná, ať zvolím IDE nebo SCSI
virtuální disk.

Předem děkuji za rady

--
Radek Kohout