rychlost disku pod vmware

Tomáš Koželuh mr.death na ipq.cz
Úterý Červenec 15 11:33:11 CEST 2008

Máme toho hodně virtuálního, většinu připravuju u sebe na PC na zvláštním
disku. Žádný zpomalení nesleduju, ale host je Windows XP, virtuály bývají
obvykle Gentoo a Windows Server 2003. Když se to dá na servery (všechny
OpenSUSE x64), tak taky žádný problémy. Ale všechny servery MUSÍ mít velkou
write cache (256MB je minimum, všude máme 512MB), jinak je rychlost virtuálů
naprosto zoufalá. Takže pokud na serveru běží víc jak čtyři virtuály na
stejným "disku" (obvykle raid5 pole), je write cache nezbytná. Případně
ještě by mohl být problém ve špatně zvoleným zvoleným řadiči disků na
virtuálu. Jinak na serverech běží VMware Server 1.0.4, 1.0.5 a 1.0.6.