Jaky linux

Petr Podrabsky petrpo na gmail.com
Pátek Červenec 18 09:17:09 CEST 2008

Zdravim,

Dne 17. červenec 2008 15:17 Petr Vileta (fidokomik)
<stoupa na practisoft.cz> napsal(a):
> Obligatni otazka :-) ale nechci vyvolavat flamewar.
> Bude to maly webhostingovy server (1-2 domeny) a melo by tam bezet asi tohle:
> Apache
> MySQL
> Perl
> PHP
> Sendmail
>
> Dale by tam melo byt nainstalovane graficke prostredi, ale spoustelo by se
> rucne jen pri nejake rekonfiguraci. Normalne by to bezelo jen v textmode. Neni
> to pro me a budouci majitel je odkojeny Woknama (proto to GUI). Ja sam
> [...]

U mne se distribuce docela menily v case  (Slack,LFS,Debian,Gen2).
Takze, to optimalni se muze menit v case... Analogie s vyberem auta,
mobilu, ....... Asi nejvetsi "maso", co jsem zkousel je LFS (urcite ne
pro zacatecniky). Je to hodne casove narocne, nicmene clovek pochopi
spoustu veci, co se v linuxu deji. Diky za LFS :-)
Jsou distra, co preferuji text.mod nebo graf.mod. Instalace v
graf.rezimu, rychlovka a mam tam vsechno pro desktop, co potrebuji.
Nekdo si potrebuje "vsechno, co potrebuji" prebrat. U serveru je to
markantni, na co X-ka, na co graf.aplikace, atd. Tak si potom clovek
nainstaluje jen potrebne veci. Proto je tu videt prostor, ktery se
otevira pro ruzne distribuce udelane na miru.

Ohledne konfiguraci jedna distribuce ma napriklad nastaveni site v
/etc/network/interfaces. V jine se nastavuje v /etc/conf.d/net, atd.
Jakmile poznate na nejakou distribuci a budete ji provozovat, tak vam
pak pripadny prechod na jinou nebude delat velke problemy.

Doporucuji vzit distribuci, kterou mate v okoli, s cim mohou znamy,
kolegove poradit a pak uvidite casem, zda vam to vyhovuje.

Nebo si udelate svoje distro  :-)

Petr Podrabsky