restart ipop3d

Slávek Banko slavek.banko na axis.cz
Pátek Červenec 25 02:43:20 CEST 2008

Dne Thursday 24 of July 2008 16:23:15 Petr Vileta (fidokomik) napsal(a):
> Aha, tak uz jsem "v obraze" :-)
> Rozdil v nasem pojeti je, ze vy jste zamestnanec vetsi firmy nebo uradu a v
> podstate hlavnim vasim cilem je odvadet praci tak, aby vas nevyrazili. Ja
> jsem naopak zivnostnik, provozuji jeden vlastni, pomerne maly server a take
> programuji. Nemam cas na procitani security builetinu a poskakovani kolem
> serveru tak, abych mel vzdy vse up-to-date. Proste mam nastaveny
> automaticke zalohy, chodi mi mailem error hlasky a bezi na tom 2-3
> checkovaci skripty. Jakmile pojmu podezreni, ze se tam deje neco nekaleho,
> [...]

Musím říci, že při čtení konference jsem se dlouho takhle nepobavil. :)

Nikdo neříkal, že musíte číst security builetiny a poskakovat kolem serveru.
Když byste používal distribuci, o kterou se stará distributor, dělal by to za
vás distributor a vám by stačilo vždy jen aktualizace nainstalovat.

Když pojmete podezření, že máte systém infikovaný, a "jen" jej obnovíte, tak
bude mít breberka tutéž cestu do systému stále stejně otevřenou a budete moci
kolečko s obnovou znovu a znovu a znovu a znovu a znovu . . . opakovat.

Když ovšem ani nepojmete podezření, že je systém infikovaný, tak se vám pak
zazálohuje včetně breberek. Nemluvě o tom, že se váš systém pak nejspíše i
stane dalším šiřitelem nákazy. Takže předem pěkně děkujeme.

Zdůvodnění, že necháváte svůj systém neudržovaný proto, že byste musel
vynakládat čas, který by u podporované distribuce za vás vynakládal
distributor, je prostě nesmyslné.

Slávek