Tip a nabídka školení (was: Re: kurzy pro začátečníky)

Vlada Macek tuttle na sandbox.cz
Středa Červen 4 16:25:35 CEST 2008

Petr Baum wrote:
> Dobrý den, potřeboval bych zjistit, kde se dá v Praze sehnat dobrý
> elementání kurz Linuxu pro úplného začátečníka. Zkoušel jsem
> googlovat, ale nějak se nechytám.... Děkuji...  Petr

Doporučuju občas zkontrolovat taky
http://www.root.cz/texty/akademie-root-cz/, může se tam něco objevit.
Teď zrovna nic, protože na prázdniny se neplánuje. Nicméně letos jsem
například dělal prakticky zaměřené jednodenní "dvojkurzy" (viz "Školení,
která již proběhla...").

Nicméně, pokud by se sešlo tak čtyři a více lidí, kteří se nějak shodnou
na tom, co by se chtěli naučit, připravím slajdy, objednám školicí
prostory (Praha) a může to proběhnout. Čím víc lidí (max. 12), tím lepší
cenu jsem schopen nabídnout, až by se to mohlo shora blížit té, kterou
nabízí root.cz. Je možné mluvit i o vícedenních školeních.

Následuje hrubý a neúplný nástin témat (lze namíchat):

    * Praktický workshop (řešení konkrétních problémů společně s
      vysvětlením pozadí)
    * Skriptování v shellu (možno 1. den základy, 2. den praxe)
    * Prog Python
    * Prog C
    * Poštovní server: Linux, Postfix, IMAP, filtrace antispam,
      antivirus, blacklisting, ...
    * S Linuxem na tykačku
    * Linux jako router a firewall, bezpečnost (iptables), OpenVPN, PKI,
      CA, ...
    * Zabezpeceni komunikace po internetu (protokoly, standardy a zvyky
      na Internetu)

Zdravím,

Vláďa Macek