Racoon vs. WinVista

Jan Marek jmarek na jcu.cz
Pondělí Červen 16 15:05:27 CEST 2008

Zdravim,

On Fri, Jun 13, 2008 at 02:53:33PM +0200, Michal Dobes wrote:

> Možná v těch detailech by nějaké vysvětlení bylo. :-)

no, cetl jsem si to, ale moc moudry z toho nejsem... Vystavil
jsem to ke stazeni na http://hazard.jcu.cz/down/debug.0 (je to
cca 71kB, S.S.S.S je IP serveru s racoonem, C.C.C.C je IP klienta
s Win Vista Bussiness).

Jedina vec, ktera me tam padla do oka, je tento radek:

malformed cookie received. it has to be as the initiator.

ale stejne mi moc nepomohl :-( Cekal bych, ze server posle
klientovi nejakou cookie (new cookie a hodnota), klient ji nejak
zpracuje a posle serveru. Ten pak zjisti, ze je to opravdu
spravny klient a pusti ho dovnitr. Racoon sice hlasi, ze posila
nejake packety, ale vubec mi neni jasne proc.

> Visty neznám, ale předpokládám, že by mohly stejně jako XPčka podporovat
> i použití sdíleného klíče pro IPsec. Takže bych zkusil třeba prvně tuto
> konfiguraci, zda to najede a pak řešil certifikáty v druhém kole,
> až to nějak pojede.

to me napadlo taky a zkusil jsem to prekonfigurovat, ale uspech
se nedostavil...

> [...]
> debugu v racoonu vyplavat, že odmítl certifikát. Taktéž aspoň starší
> okna hlásily, pokud nenašly žádný použitelný certifikát (ale trošku
> blbě, pokud nebyl vůbec žádný certifikát splňující nějaké podmínky,
> tak se to hlásilo, pokud byl nějaký blbý, tak bylo ticho a wokna ho
> zkusily použít, přestože třeba nesouhlasila podepisující CA).
>
> Certifikát CA dostanete do oken tak, že nejlépe ten certifikát klienta
> budete mít v pk12 formátu a v něm bude včleněn i certifikát CA a pak
> jen naimportovat do úložiště pro místní počítač (aspoň pro W2K/XP).

Me se nakonec ten certifikat RA do Windows podarilo dostat...

> Atributy nastaveny na všechno také může znamenat, že není nastaveno nic,
> což se má chápat jako povoleno vše. Pokud tomu tak je, tak mám určitou
> blbou zkušenost s openssl, že pokud se certifikát kontroluje proti
> neprázdnému CRL a pokud nemá specifikované použití, tak to pak selhalo,
> přestože certifikát je OK. Ale tohle by mělo také vyplavat v logu
> racoona.

Mozna jej neumim cist... :-(

Nasel jsem i chybu, kterou hlasily Visty, ale bohuzel ji ted
nemam k dispozici. Kazdopadne dle stranky, vyhledane googlem, se
jednalo o chybu, ktera byla tesne pred chybou, ktera by se tykala
spatneho certifikatu (ted ji ale nemuzu najit)...

> M.

Diky za (pripadne) popostrceni...

Zdravi
Honza Marek