overeni mailu

Martin Kraus lists_mk na wujiman.net
Sobota Červen 21 10:14:25 CEST 2008

On Sat, Jun 21, 2008 at 03:40:25AM +0200, Petr Vileta wrote:

> No to me zajima. Myslite, ze me hodi na blacklist i v pripade, ze provedu 1
> muj pokus a behem nekolika sekund provedu skutecne odeslani mailu na tu samou
> adresu?

no muzou si udrzovat informaci o ip adresach, ktere jen testuji existenci
adres. to ze tam pak skutecne poslete mail vas od spammera neodlisuje. takze
to nekolikrat udelate a oni vas uriznou.

> Me nejde o testovani existence mailu z nejakeho souboru nebo databaze. Ja to
> chci testovat z weboveho formulare, zda uvedena "zpatecni adresa" opravdu
> funguje. Pokud nefunguje, upozornim uzivatele, pokud funguje, dorucim na ni
> nejaky mail (potvrzeni objednavky, potvrzeni registrace atd.)
> Takze co myslite?

mimoto, napriklad postfix muzete nastavit tak, aby chybu o neexistujicim
prijemci vracel napriklad az po "data", pripadne vas muze odmitat pomoci 4xx,
prestoze mail od vas nikdy neprijme, takze nakonec stejne nebudete vedet, zda
skutecne neumi, nebo je jen nejaka docasna chyba.

nejspolehlivejsi je poslat nejakou dulezitou informaci(napriklad nejaky
unikatni string) v mailu, a uzivatel musi tuto informaci pouzit behem
registrace. ovsem to neni uplne user friendly a vetsinu lidi to spis nastve.

mk