asus eee pc xubuntu - mrtva sitovka a klekne kontrola FS

jakub linux na malyweb.cz
Čtvrtek Červen 26 15:09:35 CEST 2008

Predne se omlouvam, v tomhle jsem totalni novacek - koupil jsem asus eee
900pc 4+8 GB defaultne s xandros linuxem

dle navodu na netu jsem nainstalil z usb klicenky xubuntu 7.xx a ted -
zpocatku jsem vubec nevidel 8GB svazek - tak jsem si ho pro jistotu
zformatoval znvou na ext3

*1. prvni problem - pri startu klekne nejaka kontrola disku* prave na
8GB disku - 4GB formatovany tez na ext3 probehne v poradku

|fsck.ext2: unable to resolve 'UUID=.....'
fsck died with exit status 8|

zrejme ma nekde nastaveno, ze to ma kontrolovat na ext2 - nabehne shell
maintenance mode, kdyz dam exit - normalne nabootuje system a 8GB disk
vidim, jde na nej psat (cili asi "jen" nejaka drobnost jak ma kontrolvat
ten disk

do /etc/fstab opravil "ext2" na ext3, nicmene bez vysledku (tusim, jak
odbornik nyni trne, co delam za pitomosti)

*2. problem - pri spusteni z usb klicenky funguje sit bez ptani, pri
spusteni z provedene instalace se sitovka zda tatolne mrtva* (neb i na
switchi mi nesviti kontrolka) - kdyz dam ifconfig - tak pise, ze
aktivovano multicast ... ale ip nedostane- zkusil jsem manualni
konfiguraci, aby dostal IP z DHCP, ale proste ji nedostane

muj problem je, ze vuec netusim, kam mam hrabnout - jestli nejak sitovku
doinstalovat nebo je jen spatne nakonfigurovana, nebo vse ok, ale pouze
ji nezahrne v nejakem spoustecim procesu ...

zkuste mi pls klidne jen nakopnout smer - idealne bych mozna chtel tu
sitovku radeji od zacatku nainstalovat znovu (at priste vim, jak to
resit z cistyho zakladu)

na konci lspci vystupu je
03:00.0 Ehternet controller: attansic Technology corp. ... (rev a0)

dmesg | grep eth:
58.120000 ADDRCONF (NETDEV_UP): eth0: link is not ready

btw: je to holy system, nic jsem nedoinstalovaval (vyjma toho formatu
disku na ext3 - coz ale dle meho nema na sitovku vliv)