sw raid1 + lvm - po migracii diskov nebootuje, md0 stopped

Dusan Zatkovsky msk.conf na seznam.cz
Čtvrtek Červen 26 16:13:20 CEST 2008

Ahoj.

Pripravujem si nanecisto reinstalaciu linuxoveho serveru. Mam pod
virtualbox-om nainstalovany
a beziaci ubuntu-server. Konfiguracia diskov je nasledovna:

/dev/sda0 + /dev/sdb0 == /dev/md0
/dev/sda1 + /dev/sdb1 == /dev/md1

/boot je na celom /dev/md0 (ext3)
/ je na /dev/vg_root/root (reiser)
vg_root je na physical volume nad /dev/md1

Tuto chodivu instalaciu som za-tar-oval tak, ze som bootol systemrescuecd,
mountol /dev/md0 a /dev/vg_root/root a spravil tar-y.

Nakonfiguroval som si druhu virtualnu masinu s dvomi diskami, sda a sdb.
Tam som pomocou cfdisk-u vytvoril identicke particie, 200MB a zvysok, na oboch
diskoch su type==FD.

Popis konfiguracie na konci mailu.

Boot prebehne tak, ze grub ok, dojde to po initrd a tam do po case skonci
hlaskami:

md: md0 stopped
md: md1 stopped
md: md0 stopped
md: md1 stopped

Dalej sa nedeje ani tuk. Raz sa mi stalo, ze mi to po dlhej dobe spadlo do
initrd shell-u a hlasilo to tusim, ze nevie najst /dev/vg_root/root, ale uz
si niesom isty, ci to nebolo nahodou /dev/mapper/vg_root-root, dost som s tym
laboroval v grub-e ...

Je to chyba raid alebo lvm? Tusi niekto, preco nebolo to raid pole poskladane
a preco nepokracuje boot?

###

Postup migracie a konfiguracie:

# Vytvoril som raid-y:
mdadm --create /dev/md0 --raid-devices=2 --level=1 /dev/sda0 /dev/sdb0
mdadm --create /dev/md1 --raid-devices=2 --level=1 /dev/sda1 /dev/sdb1

# Vytvoril som LVM na md1:
pvcreate /dev/md1
vgcreate vg_root /dev/md1
lvcreate -L15G -n root vg_root

# Vytvoril som filesystemy:
mkreiserfs /dev/mapper/vg_root-root     ## toto bude /
mkfs.ext3 /dev/md0                      ## toto bude /boot

# Mountol som disky a obnovil zo zalohy:
mkdir -p /newserver/root/
mount /dev/vg_root/root /newserver/root/

# Obnovil som root
cd /newserver/root/
tar xvf _cesta_k_root.tar

# a boot
mkdir -p /newserver/root/boot/
mount /dev/md0 /newserver/root/boot/
cd /newserver/root/boot/
tar xvf _cesta_k_boot.tar

# Nie som si isty, ci je mdadm.conf potrebny pre boot, myslim ze nie, ale pre
# istotu som ho pregeneroval

mdadm --examine --scan /dev/hda0 /dev/hdb0
mdadm --examine --scan /dev/hda1 /dev/hdb1

# Upravil som fstab podla realnych UUID
vi /newserver/root/etc/fstab
    # ... UUID=`blkid /dev/md0` /boot ...
    # ... UUID=`blkid /dev/vg_root/root` / ...

# chrootol sa do systemu, upravil grub, fstab, nainstaloval grub do md0
mount -o bind /dev/ /newserver/root/dev/
chroot /newserver/root/ /bin/bash
vi /boot/grub/menu.lst
    # root(hd0,0)
    # kernel blablabla root=/dev/mapper/vg_root-root
    # blablabla

grub-install /dev/md0

# Rebootol som stroj