asus eee pc xubuntu - mrtva sitovka a klekne kontrola FS

Simon Brandejs simon na Cesa.cz
Čtvrtek Červen 26 21:30:22 CEST 2008

On Thu, 26 Jun 2008 15:09:35 +0200 (CEST)
jakub <linux na malyweb.cz> wrote:

> [...]
> zformatoval znvou na ext3
>
> *1. prvni problem - pri startu klekne nejaka kontrola disku* prave na
> 8GB disku - 4GB formatovany tez na ext3 probehne v poradku

> fsck died with exit status 8|
>
> zrejme ma nekde nastaveno, ze to ma kontrolovat na ext2 - nabehne shell
> maintenance mode, kdyz dam exit - normalne nabootuje system a 8GB disk
> vidim, jde na nej psat (cili asi "jen" nejaka drobnost jak ma kontrolvat
> ten disk
>
> do /etc/fstab opravil "ext2" na ext3, nicmene bez vysledku (tusim, jak
> odbornik nyni trne, co delam za pitomosti)

chapu to tak ze mate xubuntu na USB klicence a na originale mate porad xandros ?
sedi UUID toho disku se skutecnym ?

zkuste do /etc/fstab napsat misto jmena oddilu skutecne dev zarizeni

!--------------------------------------------------------
tj misto
	UUID=1d3f9b1b-7683-47e2-9daa-d230edb68e4f /               ext3    defaults,errors=remount-ro 0       1
napsat treba
	/dev/sda1               				  ext3    defaults,errors=remount-ro 0       1
!---------------------------------------------------------
tohle berte jako sample ... seznam pristupnych device je treba
	cat /proc/partitions
	dumpe2fs -h <device> vam vypline to UUID ...je spravne ??

> [...]
> ji nezahrne v nejakem spoustecim procesu ...
>
> zkuste mi pls klidne jen nakopnout smer - idealne bych mozna chtel tu
> sitovku radeji od zacatku nainstalovat znovu (at priste vim, jak to
> resit z cistyho zakladu)
>
> na konci lspci vystupu je
> 03:00.0 Ehternet controller: attansic Technology corp. ... (rev a0)
>
> dmesg | grep eth:
> 58.120000 ADDRCONF (NETDEV_UP): eth0: link is not ready
>
> btw: je to holy system, nic jsem nedoinstalovaval (vyjma toho formatu
> disku na ext3 - coz ale dle meho nema na sitovku vliv)

eth0 sitovka je modul ... tusim atl2 ? je naloudovany ?
nepomuze
   ifconfig eth0 up ? tj rozsviti se link na switchi ?
pokud mate nainstalovany ?
  mii-tool eth0 rekne neco zajimaveho ?
?

toz tak